Zinnger - Części samochodowe w niemieckiej jakości

Produkty

Zestawy naprawcze

Zestawy naprawcze do piast kół

Zestawy naprawcze Zinnger produkowane są z myślą o bezpieczeństwie i komforcie jazdy oraz wygodzie i łatwości ich montażu.

W swojej ofercie posiadamy zestawy naprawcze do piast kół samochodów osobowych oraz ciężarowych najpopularniejszych marek.

Nasze produkty posiadają wszystkie niezbędne elementy wymagane do prawidłowej wymiany łożysk, takie jak mocowania oraz uszczelnienia dopasowane do konkretnego modelu auta.

Oferowane przez nas zestawy są coraz częściej stosowane przez stacje obsługi pojazdów i doceniane przez ich użytkowników. Systematyczna kontrola jakiej są one poddawane gwarantuje, że do klientów zawsze docierają artykuły najwyższej jakości.

Zapraszamy do zapoznania się z katalogiem zestawów naprawczych.

Informacje o piastach kół

We współczesnych modelach samochodów z napędem na tylne lub przednie koła wykorzystuje się piasty zespolone.
Piasta zespolona pierwszej generacji składa się z łożyska dwurzędowego skośnego, w którym jedna z bieżni wewnętrznych opiera się o czaszę kulistą przegubu półosi napędowej, a druga dociskana jest do niej przez centralną nakrętkę piasty.

W zespolonej piaście drugiej generacji nie występuje obsada łożyska, natomiast rozbudowana jest jego bieżnia zewnętrzna o kołnierz zastępujący piastę. Bezpośrednio do niego przymocowane są elementy wirujące układu hamulcowego oraz koło jezdne. W efekcie powoduje to ograniczenie liczby elementów, zmniejszenie masy nieresorowanej i obniżenie kosztów produkcji.

Konstrukcja łożyska trzeciej generacji powstała w wyniku analizy zespołu koło – łożysko i wszystkich elementów im towarzyszących.  Zastosowanie kołnierza mocującego na pierścieniu zewnętrznym w formie umożliwiającej jego przymocowanie do elementów zawieszenia koła zapewnia niską wagę zespołu i łatwość jego montażu.

Objawem zużycia lub uszkodzenia łożysk piasty koła jest:

  • wibracja kół jezdnych i drgania układu kierowniczego,
  • głośna praca kół podczas jazdy,
  • stukot i wzrastający szum,
  • głośna praca koła przy niektórych prędkościach jazdy,
  • odgłosy tarcia metalicznego.